Ruchem internetowym nazywamy liczbę wizyt na naszej witrynie. Aby właściwie analizować ruch w sieci, musimy być w stanie rozróżnić między całkowitą liczbą wizyt w danym okresie a liczbą unikalnych odwiedzających, ponieważ możliwe jest, że ta sama osoba wchodziła na stronę kilka razy. Będziemy musieli również uwzględnić czynniki związane z jakością wizyty, takie jak czas jej trwania czy liczba odsłon.
1. Ruch organiczny
Ruch organiczny to liczba odwiedzających, którzy wchodzą na stronę internetową po wykonaniu wyszukiwania w Google lub innych wyszukiwarkach i kliknięciu na jeden z linków na stronie wyników.
W dłuższej perspektywie ten rodzaj ruchu może stanowić bardzo znaczący odsetek odwiedzin. Aby uzyskać większy ruch organiczny, należy stosować techniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO).
Często mówi się, że ruch organiczny jest darmowy, ale to nie do końca prawda. Mimo że nie płacisz bezpośrednio za każde kliknięcie, optymalizacja witryny pod kątem SEO wymaga początkowej inwestycji czasu i zasobów.
2. Ruch bezpośredni
Ruch bezpośredni obejmuje odwiedzających z wielu różnych źródeł:
Osoby, które bezpośrednio wpisały adres URL Twojej witryny w pasku przeglądarki.
Osoby, które zapisały adres URL Twojej witryny w swoich zakładkach
Osoby, które kliknęły łącze z niezindeksowanego dokumentu lub z wiadomości e-mail
Aby uniknąć utraty potencjalnego ruchu bezpośredniego, zalecamy, aby adresy URL witryny były proste i łatwe do zapamiętania, takie jak np: www.echorzow.pl. Można również zaprosić użytkowników do dodania zakładek do naszej witryny w celu ponownego odwiedzenia jej w przyszłości.
3. Ruch przekierowany
Ten rodzaj ruchu internetowego odnosi się do osób, które wchodzą na stronę internetową, klikając link z innej witryny, np. z bloga lub forum.
Zwiększanie tego źródła ruchu polega na szukaniu aktywnej współpracy z innymi witrynami, na przykład poprzez publikowanie wpisów gościnnych lub umieszczanie naszej witryny w katalogach. Należy jednak zawsze brać pod uwagę politykę Google i innych wyszukiwarek dotyczącą linków, aby uniknąć ewentualnych kar.
5. Media społecznościowe
Ten rodzaj ruchu odnosi się do odwiedzających, którzy przybywają po kliknięciu na post w mediach społecznościowych. Istnieją różne sieci społecznościowe, a w przypadku, gdy użytkownicy przybyli za pośrednictwem postów na profilach marek, można zagłębić się w dane dotyczące kliknięć i interakcji.